بازدید مجازی ( تور مجازی ) و واقعیت مجازی

تور مجازی ( virtual tour) به مجموعه ای از تصاویر، فایل های ویدئویی، تصاویر پانوراما (تصویری که از یک نقطه تمام یا بخشی از افق را پوشش می دهد)، فایل های صوتی، اطلاعات متنی و … اتلاق می شود که امکان آشنایی بیننده را با یک محیط و یا یک شی به صورت مجازی و بدونه حضور فیزیکی فراهم می نماید. هدف از ارائه تور مجازی از بین بردن محدودیت های زمانی و مکانی است به طور مثال با استفاده از تور مجازی می توان در یک بنای تاریخی به گشت و گذار پرداخت و یا از نمایشگاه یا مکانی که در کشوری دیگر و در زمان گذشته برگزار شده است دیدن نمود.

همه ما تاکنون به صفحه های وب بسیار ابتدایی که تعدادی تصویر کوچک از محیط به همراه یک پلان بر خورده ایم که به عنوان تور مجازی به بیننده ارائه می شود. امروزه با توجه به رقابت شدید ارائه کنندگان خدمات در وب، دیگر نمی توان انتظار داشت کاربران از چنین نمونه هایی استقبال نموده و از آنها استفاده کنند. یک تور مجازی مناسب باید بتواند با کاربر تعامل داشته باشد و بهترین اطلاعات را در اسرع وقت و با یک رابط کاربری گرافیکی متناظر با فضای حقیقی در اختیار کاربران قرار دهد.

 

واقعیت مجازی ( Virtual Reality )  که به اختصار با حروف VR نمایش داده می‌شوند عبارتند از تلاش بشر برای برداشتن مرزهای بین فضای واقعی و فضای مجازی. سال هاست که محققین به دنبال راهی برای ادغام کردن فضای مجازی و فضای واقعی هستند و این همه تحقیق برای آسان کردن زندگی انسان‌ها و ایجاد جذابیت در میان مشغله‌های فراوان کاری در اجتماع‌های امروزی که همه درگیر زندگی روز مره هستند ایجاد چنین فضا یی که انسان‌ها را گاهی از خستگی‌ها و مشغله‌های فکری دور می‌کند به شدت احساس می‌شود.[۱] تفاوت این طرح با دیدن فیلم سه بعدی در این است که مخاطب در واقعیت مجازی خود را درون فضا احساس می‌کند ولی در فیلم سه بعدی آن را بیرون از نمایشگر می بیند

به عبارت دیگر فناوری واقعیت مجازی تجربه قرارگیری کامل در یک محیط مجازی و دیجیتال است و دنیای فیزیکی را کاملا نادیده می‌گیرد و یا به اصطلاح، جهانی مجازی به موزات جهان واقعی است. در این فناوری با استفاده از عینک‌های VR کاربران می‌توانند در یک محیط مجازی قرار بگیرند و از قابلیت تغییر در محیط پیرامون خود بهره برند.

 

تور مجازی گوگلی

ین سرویس نوعی عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی می باشد که می تواند تصاویر ۳۶۰ درجه از خیابان، محل کار، شرکت، ارگان، مغازه، کافی شاپ، رستوران و … را در سایت و نتایج گوگل سرچ و گوگل مپ قرار دهد.
عکاسی ۳۶۰ درجه به شما این جازه را می دهد که نمایی کامل از محل مورد نظرتان را مشاهده کنید و در مکانی ۳ بعدی قدم گذاشته و حرکت نمایید.
نقشه گوگل ( گوگل مپ ) کاراترین ابزار در دنیای گشت و گذار اینترنتی است . مزیتی که در طراحی این برنامه مورد توجه است، یافتن مشاغل گوناگون برای کاربران است.
گوگل در سال ۲۰۱۲ امکانی در نتایج جستجوی گوگل ایجاد نمود که با سرچ نام کسب و کار، اطلاعات آن به همراه تصاویر، در باکس سمت راست نتایج گوگل نمایش داده می شود.
در حال حاضر نیز بیشتر افراد برای یافتن مشاغل مورد نیاز خود به نقشه گوگل ( گوگل مپ ) مراجعه می کنند. به طور مثال کاربران برای یافتن کافی شاپ یا رستوران یا هتل یا … در گوگل مپ، واژه های “کافی شاپ نزدیک من” ، “رستوران نزدیک من” ، “هتل نزدیک من” و … را جستجو می کنند. با ساخت تور مجازی گوگل و قراردادن آن در کنار کسب و کار شما در گوگل مپ، مشتریان یا جستجوگران حرفه شما می توانند از مکان و کیفیت خدمات شما مطلع و به آن اطمینان حاصل نماید.

حال گوگل چگونه می تواند به محل، خدمات و اطلاعات وارد شده در نقشه گوگل اطمینان کند؟
زمانی که عکس های ۳۶۰ درجه توسط عکاسان مورد اعتماد گوگل در شرکت برتینا تهیه و در گوگل مپ تعریف شود، گوگل به اطلاعات و مکان کسب و کار شما اطمینان می کند و این امر باعث می شود کسب و کار شما نسبت به رقیبانتان از اعتبار بیشتری برخوردار شود.

 

 

تور مجازی مستقل تکیه نیاوران ( تور مستقل استاندارد )

 

مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد – تهران ( تور مجازی مستقل حرفه ای )

test mode

.

.

خودرو

test